FILASOL NEMZETKÖZI FUTÁRSZOLGÁLAT
2011 -
Csomagszállítás, költöztetés, kisállat-szállítás, kerékpár- és motorszállítás
TUDNIVALÓK
MIT, HOGYAN? - GYIK  Címreállás meghiúsulása Csomagolás és felelősségRakodás és csomaghordásSpeciális csomagkezelési módok Kisállat-szállítás, járműszállítás Megrendelés módosítása, bővítése, lemondása  Fontos, hogy megrendelés előtt tisztában legyen szolgáltatásaink feltételeivel, a lebonyolítás módjával. Ha bármely kérdésére nem talál itt választ, kérjük keressen minket emailben vagy telefonon, mert a kondíciók hibás ismerete vagy téves feltételezések miatt rosszul megrendelt szállítás (akár annak elmaradása)anyagi és egyéb következményei kizárólag a Megrendelőt terhelik.
CÍMREÁLLÁS MEGHIÚSULÁSA
MIKOR ÉS MIÉRT HIÚSULHAT MEG A CÍMREÁLLÁS? A címreállás meghiúsulásának minden esetben anyagi következményei vannak, melyek a Megrendelőt terhelik
A bázison (végállomáson): ha az Ügyfél a Fuvarjegyen jelzett időpontban nem jelenik meg, az ismételt találkozás már feláras. EGYÉB CÍMEKEN: a.) HA AZ ÜGYFELET ÉRKEZÉSÜNKET MEGELŐZŐEN NEM ÉRJÜK EL TELEFONON, A CÍMREÁLLÁS MEGHIÚSULTNAK SZÁMÍT! SIKERTELEN TELEFONHÍVÁS ESETÉN A FILASOL NEM IS KÖTELES A CÍMRE ELMENNI, A MEGHIÚSULÁS ENÉLKÜL IS MEGVALÓSULTNAK SZÁMÍT! b.) HA A TELEFONOS EGYEZTETÉS SIKERES, DE A CÍMEN MÉGSEM TARTÓZKODIK SENKI, AKI A CSOMAGKEZELÉST LEBONYOLÍTHATNÁ, AUTÓNK VÁRAKOZÁS NÉLKÜL TOVÁBBHALAD ÉS A CÍMREÁLLÁS MEGHIÚSULTNAK TEKINTENDŐ. Fentiek következménye: 1. Magyarország minden településén (ideértve Budapestet), illetve Spanyolországban a Málaga-Marbella régióban és az attól délebbre fekvő településeken ismételt címreállás kérhető, mely díjköteles és melynek időszaka korlátozott. 2. A járat útvonalára eső településeken a járat továbbhalad a végállomásra. a.) Ha a csomag felvétele hiúsult meg, úgy a befizetett fuvardíj egésze elvész, mivel mi a helyet fenntartottuk és a szerződés szerinti szolgáltatás igénybevételét lehetővé tettük. b.) Ha a kézbesítés hiúsult meg, úgy a küldeményt a végállomásig visszük és ott a Megrendelő költségére raktározzuk. Az Ügyfél kérheti - újabb megbízással és fuvardíj ellenében - egy visszaúti járattal az ismételt kézbesítést, vagy érte mehet saját járművel és a raktárköltség ellenében a küldeményét a végállomáson is átveheti.
CSOMAGOLÁS ÉS FELELŐSSÉG
Megrendelő a küldeményt tetszése szerint csomagolhatja dobozba, ládába, szatyorba, zsákba, táskába, bőröndbe stb. A csomagolásnak biztosítania kell, hogy a küldemény ne hulljon szét, ne szennyeződjön és más küldeményeket ne szennyezhessen, továbbá az útközben ért természetes csomagmozgás miatt karcolásos, dörzsöléses sérüléseket ne szenvedjen. Utóbbiért a Filasol felelősséget NEM vállal! A Filasol a csomagolást illetve a csomagolóanyag biztosítását nem vállalja. Autónk címre érkezésekor a küldeményeknek már becsomagolva, útra készen állva kell várnia a csomagfelvételt. Kérjük, NE ekkor álljon neki a csomagolásnak, címkézésnek stb. A küldemények mindegyikére kötelező ráírni a Címzett nevét és az érkezési települést (végállomáson kért kézbesítés esetén a BÁZIS szót). Más adat feltüntetése nem szükséges. A Filasol a fuvardíjba épített alapáron minden Megrendelő részére egységes alapbiztosítást nyújt, mely törés, sérülés, elveszés esetén megtérít ügyfelenként (tehát NEM tételenként!) számlával megalapozott mértékű - maximum 200 EUR összeget. Ez a biztosítás az árjegyzékben jelzett díj ellenében tetszőlegesen emelhető. Minden esetben igaz, hogy a Filasol nem vállal felelősséget és a biztosítás sem téríti azon károkat, melyek a nem megfelelő csomagolásból erednek, például a raktérben más csomagok vagy a jármű által a természetes mozgás által okozott karcolások, dörzsölések, felszíni repedések. Ha a csomagolás elégtelensége más küldeményében okoz kárt (pl. kiömlő folyadék, porszerű anyag stb.), akkor azért a hiányos csomagolású küldemény szállítását megrendelő Ügyfelünk teljes anyagi felelősséget visel!
Alapesetben - felármentesen - a csomagfelvétel és a csomagkézbesítés is a Filasol gépjárművénél történik. Ez azt jelenti, hogy csomagfelvételkor a Feladónak önállóan kell a kocsihoz lehordania a küldemény(eke)t, a Címzettnek pedig onnan önállóan kell be/felvinnie azt a járműtől. A Filasol személyzete tehát kizárólag a járműbe beemelést, a rögzítést, illetve kézbesítéskor a jármű mellé kipakolást végzi el (kivéve: motorkp.). Amennyiben a Feladó és/vagy a Címzett nem szeretné - vagy pl. egészségügyi állapota miatt nem képes - a csomagokat hordani, úgy kérhető a gépkocsivezető (1 fő) közreműködése és segítsége, de ennek plusz díja van, melyet az árjegyzék tartalmaz és amelyet a megrendelőlapon lehet igényelni. Fontos: a plusz költség vállalása esetén is, ha a küldemények 1 fő általi mozgatása lehetetlen, úgy további segítséget Megrendelőnek kell biztosítania, a Filasol csak a gépkocsivezetőt tudja ehhez adni és a felár is csak ezt tartalmazza! Előre - űrlapon - meg nem rendelt csomaghordási segítség helyszíni kérése esetén azt garantálni nem tudjuk! Magyarországon van lehetőség többfős rakodás (pl. költözés esetén) igénybe vételére is, ezt azonban külön kérjük jelezni emailben vagy az űrlap Megjegyzés-rovatában. Ezen szolgáltatás díjazása egyedileg kerül meghatározásra.
RAKODÁS, CSOMAGHORDÁS
Ha az Ügyfél nem kér speciális csomagkezelést, úgy a küldeményt a bálázáskor bárhová (alulra) is tehetjük, tetszőlegesen (a rakodás szempontjából optimális helyzetbe) forgathatjuk, továbbá hatósági ellenőrzés vagy bármely okból történő átrakodás esetén rövid időre szabad ég alá kerülhet, ahol csapadék is érheti. Romlandó élelmiszerek szállítása esetén a minőség megőrzésére a felelősségünk és a biztosítás sem terjed ki! Fentiek alól kivételt kérhet a Megrendelő az alábbi speciális kezelési módok előre, az űrlapon történő (!) megrendelésével: KÉNYES CSOMAG: különösen óvatos mozgást kap és max. 20 kg súlyig garantáljuk, hogy a bála tetejére kerül. NEM FORGATHATÓ CSOMAG: a raktérbe kizárólag a Megrendelő által a küldeményen jelzett pozícióban kerül és nem forgatjuk el. NEDVESSÉGRE ÉRZÉKENY CSOMAG: hatósági ellenőrzés vagy bármely okból történő átrakodás esetén is óvjuk a csapadéktól HŰTENDŐ CSOMAG: szárazjeges módszerrel hűtjük a küldeményt a teljes úton és garantáljuk a minőség megőrzését. FAGYASZTANDÓ CSOMAG: szárazjéggel, thermoboxban szállítjuk, végig fagyott állapotban és garantáljuk a minőség megőrzését.
SPECIÁLIS CSOMAGKEZELÉSI MÓDOK
KISÁLLAT-SZÁLLÍTÁS: vállaljuk útközbeni gondozást igénylő (pl. kutya, cica stb.) és nem igénylő (pl. teknős, hörcsög stb.) szállítását is. Az állatok szállításához szükséges felszerelést a Megrendelőnek kell biztosítania feladáskor, melyeket a Címzettnek átadunk. - Jogszabály által előírt kisállat-útlevél, chip (bizonyos állatoknál ez kötelező) - Ketrec vagy hordozó (melyben az állat kényelmesen fel tud állni, meg tud fordulni), illetve állattól függően doboz, kalitka, akvárium stb. - Kutya esetén póráz, nyakörv - Cica és más, szállítóeszközben piszkító állat esetén alom - Állateledel, továbbá ahhoz tányér vagy etető-itató (állattól függően) - Ketrec vagy hordozó esetén párna vagy pokróc az állat alá - Jogszabály által feltételekhez kötött állatok szállítása esetén azok engedélye, állatorvosi bizonylatok stb. Az ellátást igénylő állatokat folyamatosan figyeljük, gondozzuk, etetjük és itatjuk, kérésre gyógyszerrel ellátjuk. A sétáltatható állatokat naponta 3 alkalommal mozgatjuk, lehetőség szerint játszva is velük. A szolgáltatás költsége az állat súlya alapján képzett díjból és a szállítóeszköz mérete alapján számított díjból tevődik össze. JÁRMŰSZÁLLÍTÁS: egyedi, fix áron szállítunk rollert, kerékpárt, e-bike -ot és motorkerékpárt. Utóbbiak esetén a szállítási díj a motor ccm-től függ. Járműszállítás esetén az érzékeny (krómozott, üveg, műanyag, fényezett stb.) felületek megfelelő burkolása, tehát a karcolásos és dörzsöléses sérülések elleni védelem (pl. textillel, bubifóliával stb.) minden esetben a Megrendelő feladata és felelőssége. Roller, kerékpár és e-bike esetén a kormányt 90 fokkal, a kerekekkel párhuzamosra kötelező elfordítani, ennek elmaradása felárat generál. Fontos: motorkerékpárok esetén a raktérbe be- illetve onnan kihelyezés mindig a Megrendelő feladata, melyhez rámpát biztosítunk. Az üzemanyag tanknak ÜRESNEK kell lennie! A raktérben a rögzítést (hevederekkel, spaniferrel, ékekkel stb.) a Filasol végzi. Ha egy rollert, kerékpárt vagy e-bike -ot zárt dobozban szállítunk, úgy normál csomagküldeményként kell feladni és az árazása is aszerint történik.
KISÁLLAT- ÉS JÁRMŰSZÁLLÍTÁS
MEGRENDELÉS BŐVÍTÉSE ELŐZETES JELZÉSSEL: a megrendelés (súly, mennyiség, méret stb.) bővíthető e-mail küldésével, amennyiben azt az elérhető szabad kapacitásunk még lehetővé teszi. Sikeres visszaigazolásunk esetén jelezzük a fizetendő összeget és annak fizetési módját, idejét is. MEGRENDELÉS BŐVÍTÉSE CSOMAGFELADÁSKOR: ha a csomagfelvételkor derül ki, hogy a küldemény nagyobb, nehezebb, több a megrendeltnél, úgy a Filasol a szabad kapacitása ismeretében önállóan dönthet a továbbiakról az alábbiak szerint: a.) Ha a kapacitás megengedi, a többletet felvehetjük helyszíni, emelt összegű díjkülönbözet készpénzes megtérítése ellenében b.) Ha a kapacitás azt nem teszi lehetővé, VAGY az a.) pontban jelzett díjtöbblet megfizetését a Feladó nem vállalja, úgy a plusz tétel szállítását megtagadjuk és csak az eredeti mennyiséget vesszük fel szállításra. Ha emiatt az Ügyfél az eredeti mennyiséget sem kívánja feladni, úgy a teljes fuvardíjat elveszíti és a megbízás az ügyfél által meghiúsítottnak minősül. MEGRENDELÉS CSÖKKENTÉSE VAGY LEMONDÁSA: ha a Megrendelő a megrendelt mennyiséget, súlyt, méretet szeretné csökkenteni, vagy a teljes megbízást töröltetni, úgy a.) ha a fuvardíj befizetése még nem történt meg, úgy ezt e-mailben jelezheti a díjbekérőn szereplő címünkre küldve b.) ha a fuvardíj befizetése már megtörtént, úgy a csökkentés jelzését e-mailben kérjük és köszönjük, de a befizetett fuvardíjból visszatérítés nem kérhető c.) ha a kisebb mennyiség, súly, méret a csomagfeladáskor derül ki, az a már befizetett vagy befizetendő fuvardíjat NEM érinti, NEM csökkenti MEGRENDELÉS ADATAINAK MÓDOSÍTÁSA (cím, név, telefonszám): e-mailben történhet, a díjbekérőn és a Fuvarjegyen is található címünkre küldve. SZÁLLÍTÁSI IDŐPONT MÓDOSÍTÁSA: a.) ha a fuvardíj befizetése még nem történt meg, úgy ezt e-mailben jelezheti a díjbekérőn szereplő címünkre küldve b.) ha a fuvardíj befizetése már megtörtént, úgy módosítás már nem kérhető, csakis a megrendelés lemondása (ld. fentebb) és új megrendelés elküldése szükséges, annak díjának kifizetése mellett, egy új időpontra szólóan.
MEGRENDELÉS MÓDOSÍTÁSA ÉS LEMONDÁSA
GALÉRIA
címreállás, házhozszállítás, felelősség, biztosítás, csomagolás, módosítás, lemondás, javítás, helyesbítés, bővítés, csomagkezelés, kényes, törékeny, hűtendő, fagyasztandó, kisállat, bicikli, motor, jármű szállítás
2011 -

NEMZETKÖZI FUTÁRSZOLGÁLAT

TUDNIVALÓK
100
HÓNAPJA…
MIT, HOGYAN? - GYIK  Címreállás meghiúsulása Csomagolás és felelősségRakodás és csomaghordásSpeciális csomagkezelési módok Kisállat-szállítás, járműszállítás Megrendelés módosítása, bővítése, lemondása  Fontos, hogy megrendelés előtt tisztában legyen szolgáltatásaink feltételeivel, a lebonyolítás módjával. Ha bármely kérdésére nem talál itt választ, kérjük keressen minket emailben vagy telefonon, mert a kondíciók hibás ismerete vagy téves feltételezések miatt rosszul megrendelt szállítás (akár annak elmaradása)következményei kizárólag a Megrendelőt terhelik!
MIKOR ÉS MIÉRT HIÚSULHAT MEG A CÍMREÁLLÁS? A címreállás meghiúsulásának minden esetben anyagi következményei vannak, melyek a Megrendelőt terhelik
CÍMREÁLLÁS MEGHIÚSULÁSA
A bázison (végállomáson): ha az Ügyfél a Fuvarjegyen jelzett időpontban nem jelenik meg, az ismételt találkozás már feláras. EGYÉB CÍMEKEN: a.) HA AZ ÜGYFELET ÉRKEZÉSÜNKET MEGELŐZŐEN NEM ÉRJÜK EL TELEFONON, A CÍMREÁLLÁS MEGHIÚSULTNAK SZÁMÍT! SIKERTELEN TELEFONHÍVÁS ESETÉN A FILASOL NEM IS KÖTELES A CÍMRE ELMENNI, A MEGHIÚSULÁS ENÉLKÜL IS MEGVALÓSULTNAK SZÁMÍT! b.) HA A TELEFONOS EGYEZTETÉS SIKERES, DE A CÍMEN MÉGSEM TARTÓZKODIK SENKI, AKI A CSOMAGKEZELÉST LEBONYOLÍTHATNÁ, AUTÓNK VÁRAKOZÁS NÉLKÜL TOVÁBBHALAD ÉS A CÍMREÁLLÁS MEGHIÚSULTNAK TEKINTENDŐ. Fentiek következménye: 1. Magyarország minden településén (ideértve Budapestet), illetve Spanyolországban a Málaga-Marbella régióban és az attól délebbre fekvő településeken ismételt címreállás kérhető, mely díjköteles és melynek időszaka korlátozott. 2. A járat útvonalára eső településeken a járat továbbhalad a végállomásra. a.) Ha a csomag felvétele hiúsult meg, úgy a befizetett fuvardíj egésze elvész, mivel mi a helyet fenntartottuk és a szerződés szerinti szolgáltatás igénybevételét lehetővé tettük. b.) Ha a kézbesítés hiúsult meg, úgy a küldeményt a végállomásig visszük és ott a Megrendelő költségére raktározzuk. Az Ügyfél kérheti - újabb megbízással és fuvardíj ellenében - egy visszaúti járattal az ismételt kézbesítést, vagy érte mehet saját járművel és a raktárköltség ellenében a küldeményét a végállomáson is átveheti.
CSOMAGOLÁS ÉS FELELŐSSÉG
Megrendelő a küldeményt tetszése szerint csomagolhatja dobozba, ládába, szatyorba, zsákba, táskába, bőröndbe stb. A csomagolásnak biztosítania kell, hogy a küldemény ne hulljon szét, ne szennyeződjön és más küldeményeket ne szennyezhessen, továbbá az útközben ért természetes csomagmozgás miatt karcolásos, dörzsöléses sérüléseket ne szenvedjen. Utóbbiért a Filasol felelősséget NEM vállal! A Filasol a csomagolást illetve a csomagolóanyag biztosítását nem vállalja. Autónk címre érkezésekor a küldeményeknek már becsomagolva, útra készen állva kell várnia a csomagfelvételt. Kérjük, NE ekkor álljon neki a csomagolásnak, címkézésnek stb. A küldemények mindegyikére kötelező ráírni a Címzett nevét és az érkezési települést (végállomáson kért kézbesítés esetén a BÁZIS szót). Más adat feltüntetése nem szükséges. A Filasol a fuvardíjba épített alapáron minden Megrendelő részére egységes alapbiztosítást nyújt, mely törés, sérülés, elveszés esetén megtérít ügyfelenként (tehát NEM tételenként!) számlával megalapozott mértékű - maximum 200 EUR összeget. Ez a biztosítás az árjegyzékben jelzett díj ellenében tetszőlegesen emelhető. Minden esetben igaz, hogy a Filasol nem vállal felelősséget és a biztosítás sem téríti azon károkat, melyek a nem megfelelő csomagolásból erednek, például a raktérben más csomagok vagy a jármű által a természetes mozgás által okozott karcolások, dörzsölések, felszíni repedések. Ha a csomagolás elégtelensége más küldeményében okoz kárt (pl. kiömlő folyadék, porszerű anyag stb.), akkor azért a hiányos csomagolású küldemény szállítását megrendelő Ügyfelünk teljes anyagi felelősséget visel!
Alapesetben - felármentesen - a csomagfelvétel és a csomagkézbesítés is a Filasol gépjárművénél történik. Ez azt jelenti, hogy csomagfelvételkor a Feladónak önállóan kell a kocsihoz lehordania a küldemény(eke)t, a Címzettnek pedig onnan önállóan kell be/felvinnie azt a járműtől. A Filasol személyzete tehát kizárólag a járműbe beemelést, a rögzítést, illetve kézbesítéskor a jármű mellé kipakolást végzi el (kivéve: motorkp.). Amennyiben a Feladó és/vagy a Címzett nem szeretné - vagy pl. egészségügyi állapota miatt nem képes - a csomagokat hordani, úgy kérhető a gépkocsivezető (1 fő) közreműködése és segítsége, de ennek plusz díja van, melyet az árjegyzék tartalmaz és amelyet a megrendelőlapon lehet igényelni. Fontos: a plusz költség vállalása esetén is, ha a küldemények 1 fő általi mozgatása lehetetlen, úgy további segítséget Megrendelőnek kell biztosítania, a Filasol csak a gépkocsivezetőt tudja ehhez adni és a felár is csak ezt tartalmazza! Előre - űrlapon - meg nem rendelt csomaghordási segítség helyszíni kérése esetén azt garantálni nem tudjuk! Magyarországon van lehetőség többfős rakodás (pl. költözés esetén) igénybe vételére is, ezt azonban külön kérjük jelezni emailben vagy az űrlap Megjegyzés-rovatában. Ezen szolgáltatás díjazása egyedileg kerül meghatározásra.
RAKODÁS, CSOMAGHORDÁS
SPECIÁLIS CSOMAGKEZELÉSI MÓDOK
Ha az Ügyfél nem kér speciális csomagkezelést, úgy a küldeményt a bálázáskor bárhová (alulra) is tehetjük, tetszőlegesen (a rakodás szempontjából optimális helyzetbe) forgathatjuk, továbbá hatósági ellenőrzés vagy bármely okból történő átrakodás esetén rövid időre szabad ég alá kerülhet, ahol csapadék is érheti. Romlandó élelmiszerek szállítása esetén a minőség megőrzésére a felelősségünk és a biztosítás sem terjed ki! Fentiek alól kivételt kérhet a Megrendelő az alábbi speciális kezelési módok előre, az űrlapon történő (!) megrendelésével: KÉNYES CSOMAG: különösen óvatos mozgást kap és max. 20 kg súlyig garantáljuk, hogy a bála tetejére kerül. NEM FORGATHATÓ CSOMAG: a raktérbe kizárólag a Megrendelő által a küldeményen jelzett pozícióban kerül és nem forgatjuk el. NEDVESSÉGRE ÉRZÉKENY CSOMAG: hatósági ellenőrzés vagy bármely okból történő átrakodás esetén is óvjuk a csapadéktól HŰTENDŐ CSOMAG: szárazjeges módszerrel hűtjük a küldeményt a teljes úton és garantáljuk a minőség megőrzését. FAGYASZTANDÓ CSOMAG: szárazjéggel, thermoboxban szállítjuk, végig fagyott állapotban és garantáljuk a minőség megőrzését.
KISÁLLAT- ÉS JÁRMŰSZÁLLÍTÁS
KISÁLLAT-SZÁLLÍTÁS: vállaljuk útközbeni gondozást igénylő (pl. kutya, cica stb.) és nem igénylő (pl. teknős, hörcsög stb.) szállítását is. Az állatok szállításához szükséges felszerelést a Megrendelőnek kell biztosítania feladáskor, melyeket a Címzettnek átadunk. - Jogszabály által előírt kisállat-útlevél, chip (bizonyos állatoknál ez kötelező) - Ketrec vagy hordozó (melyben az állat kényelmesen fel tud állni, meg tud fordulni), illetve állattól függően doboz, kalitka, akvárium stb. - Kutya esetén póráz, nyakörv - Cica és más, szállítóeszközben piszkító állat esetén alom - Állateledel, továbbá ahhoz tányér vagy etető-itató (állattól függően) - Ketrec vagy hordozó esetén párna vagy pokróc az állat alá - Jogszabály által feltételekhez kötött állatok szállítása esetén azok engedélye, állatorvosi bizonylatok stb. Az ellátást igénylő állatokat folyamatosan figyeljük, gondozzuk, etetjük és itatjuk, kérésre gyógyszerrel ellátjuk. A sétáltatható állatokat naponta 3 alkalommal mozgatjuk, lehetőség szerint játszva is velük. A szolgáltatás költsége az állat súlya alapján képzett díjból és a szállítóeszköz mérete alapján számított díjból tevődik össze. JÁRMŰSZÁLLÍTÁS: egyedi, fix áron szállítunk rollert, kerékpárt, e-bike -ot és motorkerékpárt. Utóbbiak esetén a szállítási díj a motor ccm-től függ. Járműszállítás esetén az érzékeny (krómozott, üveg, műanyag, fényezett stb.) felületek megfelelő burkolása, tehát a karcolásos és dörzsöléses sérülések elleni védelem (pl. textillel, bubifóliával stb.) minden esetben a Megrendelő feladata és felelőssége. Roller, kerékpár és e-bike esetén a kormányt 90 fokkal, a kerekekkel párhuzamosra kötelező elfordítani, ennek elmaradása felárat generál. Fontos: motorkerékpárok esetén a raktérbe be- illetve onnan kihelyezés mindig a Megrendelő feladata, melyhez rámpát biztosítunk. Az üzemanyag tanknak ÜRESNEK kell lennie! A raktérben a rögzítést (hevederekkel, spaniferrel, ékekkel stb.) a Filasol végzi. Ha egy rollert, kerékpárt vagy e-bike -ot zárt dobozban szállítunk, úgy normál csomagküldeményként kell feladni és az árazása is aszerint történik.
MEGRENDELÉS MÓDOSÍTÁSA ÉS LEMONDÁSA
MEGRENDELÉS BŐVÍTÉSE ELŐZETES JELZÉSSEL: a megrendelés (súly, mennyiség, méret stb.) bővíthető e-mail küldésével, amennyiben azt az elérhető szabad kapacitásunk még lehetővé teszi. Sikeres visszaigazolásunk esetén jelezzük a fizetendő összeget és annak fizetési módját, idejét is. MEGRENDELÉS BŐVÍTÉSE CSOMAGFELADÁSKOR: ha a csomagfelvételkor derül ki, hogy a küldemény nagyobb, nehezebb, több a megrendeltnél, úgy a Filasol a szabad kapacitása ismeretében önállóan dönthet a továbbiakról az alábbiak szerint: a.) Ha a kapacitás megengedi, a többletet felvehetjük helyszíni, emelt összegű díjkülönbözet készpénzes megtérítése ellenében b.) Ha a kapacitás azt nem teszi lehetővé, VAGY az a.) pontban jelzett díjtöbblet megfizetését a Feladó nem vállalja, úgy a plusz tétel szállítását megtagadjuk és csak az eredeti mennyiséget vesszük fel szállításra. Ha emiatt az Ügyfél az eredeti mennyiséget sem kívánja feladni, úgy a teljes fuvardíjat elveszíti és a megbízás az ügyfél által meghiúsítottnak minősül. MEGRENDELÉS CSÖKKENTÉSE VAGY LEMONDÁSA: ha a Megrendelő a megrendelt mennyiséget, súlyt, méretet szeretné csökkenteni, vagy a teljes megbízást töröltetni, úgy a.) ha a fuvardíj befizetése még nem történt meg, úgy ezt e-mailben jelezheti a díjbekérőn szereplő címünkre küldve b.) ha a fuvardíj befizetése már megtörtént, úgy a csökkentés jelzését e-mailben kérjük és köszönjük, de a befizetett fuvardíjból visszatérítés nem kérhető c.) ha a kisebb mennyiség, súly, méret a csomagfeladáskor derül ki, az a már befizetett vagy befizetendő fuvardíjat NEM érinti, NEM csökkenti MEGRENDELÉS ADATAINAK MÓDOSÍTÁSA (cím, név, telefonszám): e-mailben történhet, a díjbekérőn és a Fuvarjegyen is található címünkre küldve. SZÁLLÍTÁSI IDŐPONT MÓDOSÍTÁSA: a.) ha a fuvardíj befizetése még nem történt meg, úgy ezt e-mailben jelezheti a díjbekérőn szereplő címünkre küldve b.) ha a fuvardíj befizetése már megtörtént, úgy módosítás már nem kérhető, csakis a megrendelés lemondása (ld. fentebb) és új megrendelés elküldése szükséges, annak díjának kifizetése mellett, egy új időpontra szólóan.
Csomagszállítás, költöztetés, kisállat-szállítás, kerékpár- és motorszállítás
címreállás, házhozszállítás, felelősség, biztosítás, csomagolás, módosítás, lemondás, javítás, helyesbítés, bővítés, csomagkezelés, kényes, törékeny, hűtendő, fagyasztandó, kisállat, bicikli, motor, jármű szállítás